para-para-paradise!

Thailand, een land waar je van te voren weet dat je er duizende toeristen tegen gaat komen. De afgelopen maanden heb ik in delen van de wereld geweest waar massa toerisme niet echt aanwezig is. Maar dan kom je in Bangkok. Wat een enorme mega stad is dat! Ik besluit om een goedkoop hostel te zoeken op de welbekende Kaosan road, het llorett de mar van Thailand zonder strand. toeristen, overal toeristen! Kaosan road is de straat in bangkok waar het merendeel van alle toeristen zijn gevestigd, en er daarom alleen maar disco's, bars, cafes, restaurants, hostels en heel veel kraampjes met verkopers je staan op te wachten omgelukkig ben ik al heel wat gewent vrolijk het geld van al deze westerste toeristen te innen. De verkopers hier zijn een stuk vriendelijker dan waar dan ook ter wereld en halen alles uit de kast om ook maar het kleinste prulding te verkopen. gelukkig ben ik al heel wat gewend de afgelopen tijd en weet ik me goed te verdedigen tegen al deze verkoop technieken.

Na een week in Bangkok geweest ze zijn ben ik samen met Judith afgereisd naar het Noorden van Thailand. Heerlijk relaxed in de nachttrein waar ik dan ook heerlijk heb geslapen om de volgende ochtend fris in Chiang Mai aan te komen. Ze hebben hier redelijk wat toeristische attracties maar het komt allemaal neer op tempels bezoeken en de jungle in. De sfeer die hier hang is erg relaxed en overal kom je backpackers tegen die aan het chillen zijn en genieten van hun vrije leventje. Na ongeveer 4 dagen hetzelfde gedaan te hebben ben ik weer teruggegaan naar Bangkok om een visa voor India te regelen omdat ik hier helaas nog 28 uur naar toe moet voordat ik doorvlieg naar Parijs en Amsterdam. Na dit geregeld te hebben ben ik diezelfde avond nog per bus en speedboot vertrokken naar Koh Tao, een eiland aan de zuid-oost kust van Thailand. Wow! dit is werkelijk het paradijs wat je alleen maar op filmpjes en foto's ziet. Maar het bestaat echt! parel witte stranden, azuur blauwe zee en palmbomen. Koh Tao schijnt een van de beste plekken ter wereld te zijn om te duiken en de wereld onder het zeeniveau te ontdekken. Na 5 maanden ind e himalayas te hebben gewoont en het leven erboven heb ontdekt, leek het me wel een prima afsluiter om een 4 daagse duikcursus te volgen zodat ik mijn PADI certificate krijg zodat ik hierna overal op de wereld zelfstandig kan duiken.

De eerste dag bestaat uit een introductie middag waar het begin van de theorie wordt uitgelegd en alle veiligheids regels die je moet weten om zelfstandig te kunnen duiken. De 2e dag bestaat uit 4 uur in het zwembad er achter komen hoe het is om onderwater te kunnen ademen. en 3 uur of theorie wat je moet kennen voor het examen. de 3e dag ga je daadwerkelijk met een boot de zee op en heb je je eerste en tweede echte duik. Wat een ervaring zeg! Je kent de onderzee wereld wel van tv of misschien van een snorkel ervaring, maar om 18 meter diep te gaan en te ervaren wat de onderzeewereld precies is is echt geweldig! morgen, de 4e dag is mijn examen en gaan we 2 grotere duiks maken en alle skills die we geleerd hebben de afgelopen dagen in praktijk uitoefenen. Best spannend om alles zo diep onderwater te moeten doen!.

Nou, dat was even een korte samenvatting van mijn afgelopen dagen. verder valt hier niet zoveel te doen behalve uitrusten, relaxen, chillen, op het strand liggen, en lekker eten!

Ik zal jullie niet verder jaloers maken en hoop jullie allemaal volgende week weer te kunnen zien in Nederland. Hmm.. dat klinkt wel raar om te zeggen na 6 maanden weggeweest te zijn. maar het zit er toch echt aan te komen! nou, stiekem kijk ik er wel naar uit;) hoe geweldig het hier dan ook mag zijn!

Op naar weer een van de mooiste zonsondergangen van mijn leven!

Adios!

Reacties

Reacties

Danielle

Ppppfffff opschepper ( maar jaloers ikke nee hoor hoe kom je erbij????).....wij hebben puppy's nananananaa

leonie

jaloers!!!!!!!!!!!

wanneer ben je precies thuis? want zoals je begrijpt wil ik alle verhalen horen en moeten we dus eens even heeeel snel afspreken.

geniet ernog van!

7004eilanden Berry

bekijk deze home page eens:

http://www.woutdanny.com/berry.php

Groetjes Berry Manila Phl.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!