Summerschool Letland - Valmiera

Zo, na 4 weken in Nederland geweest te zijn was het wel weer even genoeg hoor ;) snel weer het land uit, dit keer naar Letland! wat een weer is het hier zeg! heerlijk. Dit keer staat mijn reis in het teken van Duurzaam toerisme en communicatie. Een programma met Turkse, Letse, Estse, Lithouse, Portugese, Engelse, Griekse en Nederlandse studenten van verschillende studies die naar Letland gekomen zijn om met zen allen hoorcolleges te volgen over dit onderwerp. een leuke club bij elkaar dat resulteert in gezellige feestjes in ons hostel 's avonds. Woensdag en Zaterdag hebben uitstapjes gehad naar 2 natuurparken en de letse kust. Ik kan zeggen dat het hier in Letland toch wel erg mooi is! veel uitgestrekte bossen, mooie meren en enorm veel rust!

Als je in Nederland verteld dat je in je zomer vakantie naar Letland gaat voor summerschool wordt je meestal gelijk voor gek verklaard, 1, waarom zou je in hemelsnaam in je zomer vakantie lessen gaan volgen op een universiteit? en 2, Letland, is het daar niet enorm koud en slecht weer?
Ik kan jullie vertellen, de lessen zijn behoorlijk leerzaam en het is enorm leuk om zo'n groep mensen van verschillende culturen te leren kennen, en het weer, Fantastisch! elke dag 25 graden, zon niet te warm, niet te koud. Vandaag hadden we een vrije dag en ben ik samen met mijn Nederlandse groepsgenoten naar de rivier hier geweest en heerlijk de hele dag in de zon gelegen! even het echte vakantie gevoel krijgen dus. Die dag eindigde nog even spannend toen een Lets jongetje met de stroming werd meergesleurd en in paniek raakte. Gelukkig kon ik hem, met mijn jaren lange baywatch ervaring (uhum) hem er met veel moeite uitkrijgen en was iedereen weer opgelucht.
Nou, ik ga even genieten van een heerlijke pizza en een ijskoud biertje samen met de Dutchies, en weer een gezellig avondje in de Baltics.
Cheers!


Reacties

Reacties

Danielle

Ik ben supertrots op de geslaagde reddingsactie van mijn baywatch zoon !!!! Super jon op gevaar van eigen leven een kind redden.

leonie

en ja hoor!!! meneer is er weer vandoor :) hahaha.
heeel veel plezier!!

Rob Embregts

Hey Jon, zier er interessant uit zeg allemaal. Goed bezig daar ;-)

Groetjes uit Cyprus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!