Het drukke leven in Kathmandu

Zo, na een lange vermoeiende reis zijn we eindelijk aangekomen in Kathmandu, Nepal. De vlucht naar Delhi verliep best prima. met in totaal 1 uurtje vertraging kwamen we aan op Delhi international airport waar we onze tickets moesten regelen voor de doorvlucht. Natuurlijk ging dat allemaal niet zo snel en soepel maar na 2 uurtjes konden we een plek gaan zoeken om de nacht door te brengen. Na een poging van 30 min om te slapen hebben we het maar opgegeven en zijn wat gaan eten en rondlopen. Helaas vulde dit maar 2 uur van de tijd en moesten we nog 10 uur wachten voordat de doorvlucht naar Kathmandu eindelijk vertrok.

Op het moment dat we zouden vertrekken hoorde we dat we nog eens 1,5 uur vertraging zouden hebben dus nog maar even wat langer wachten. Tijdens de landing kregen we een kleine sneakpeak van het overwelmende hymalaya gebergte wat er behoorlijk indrukwekkend uitzag! Uiteindelijk kwam we om 4 uur 'smiddags (nepalese tijd) aan in Kathmandu waar gelukkig het regelen van het visum en ophalen van de tassen redelijk vlug verliep. Buiten aangekomen stond Sonil (marketing medewerker van Asian Heritage) ons op te wachten en herkende ons van de foto's die hij had gezien. Hij verwelkomde ons met een oranje bloemenkrans en bracht ons in een busje naar Thamel, het toeristen gebied van Kathmandu. Thamel heeft kleine zeer kleurrijke straatjes met allemaal kleine winkels waar je trekking gear kunt kopen en een aantal supermarktjes met redelijk westers eten en andere producten, kortom hier overleven we wel!. Ben had ons een restaurantje aangeraden, genaamd Gaia, waar het erg gezellig is. meteen binnenplaats met kampvuur om ons warm te houden, jawel het is hier 's avonds nog behoorlijk koud (lees 1 tot 3 graden). De eerste chicken curry was een feit en hebben er heerlijk gegeten! zeker een aanrader!

Na een heerlijke nacht in het hotel, waar het helaas nog kouderis dan buiten en we geen electrischiteit of warm water hebben op sommige momenten, zijn we Thamel gaan verkennen en een bezoek gebracht aan Asian Heritage waar we nu aan het wachten zijn op Nilam,deeigenaar van AsianHeritage, waarmee we zo even gaan kennis maken! watwe verder nog gaan doen vandaag is nog even een raadsel maar verevelen zullen we ons zeker niet!

Zo dit wasdande eersteupdate van het inmiddels iets warmere Kathmandu en hoop jullie een beetje een idee te gevenvan wat ik hier meemaak!

Hans

Jon dat klinkt allemaal buitengewoon. Ik zou zo in het vliegtuig willen stappen en met jullie aan de stageopdracht werken.
Geniet van jullie verblijf en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Danielle

Wat fijn om je ervaringen te lezen. Ik leef hier helemaal met jullie mee . En vertel iedereen nu zijn ze daar en daar en doen ze dit en dat ( kan ik helemaalniet weten alleen maar raden) en nu zijn ze in kathmandu en nu gaan ze slapen ....zal wel over gaan denk ik. Maar ik ben benieuwd naar je volgende verhaal dus tot zo

Jef en Marianne.

Heerlijk om zo snel al bericht te krijgen uit Kathmandu.
De eerste dagen zal wel even wennen zijn,
We wachten vol spanning op je volgende verhaal en foto's.

hendrik

Goed bezig Jón!

Rob

Heel veel succes, mooie momenten en ervaringen gewenst.